تسنيم/ نتايج جديدترين نظرسنجي نشان مي‌دهد که ميزان حمايت عمومي مردم آمريکا از توافق هسته‌اي دولت اوباما با ايران با افت شديدي روبرو شده و تنها ۲۱ درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق هسته‌اي اعلام کرده‌اند.
 
جديدترين نظرسنجي موسسه "پيو" حاکي است، 49 درصد مردم آمريکا با توافق هسته‌اي اخير دولت آمريکا با ايران مخالف هستند و بيش از 30 درصد آمريکايي‌ها نيز ديدگاه مشخصي در خصوص اين توافق ندارند.
در نظرسنجي اواسط جولاي که بلافاصله پس از اعلام توافق هسته‌اي انجام شد، بيش از 33 درصد آمريکايي‌ها حمايت خود را از توافق اعلام کردند و 45 درصد آنها نيز با اين توافق مخالف بودند. 22 درصد آمريکايي‌ها نيز در آن نظرسنجي ديدگاه مشخص و روشني نداشتند.
موسسه "پيو" اعلام کرد: طي 6 هفته گذشته تعداد آمريکايي‌هايي که از توافق هسته‌اي دولت آمريکا با ايران حمايت مي‌کردند، 12 درصد کاهش داشته است و ميزان مخالفت‌ها نيز از 45 درصد به 49 درصد افزايش يافته است.
توافق هسته‌اي حتي در بين دموکرات‌ها نيز از حمايت کمتري برخوردار شده است. تنها 42 درصد دموکرات‌ها از توافق هسته‌اي حمايت کرده‌اند. اين رقم نسبت به نظرسنجي ‌جولاي 8 درصد کاهش داشته است.
اين نظرسنجي افزود: ميزان حمايت جمهوريخواهان از توافق هسته‌اي نيز از 13 درصد به کمتر از 6 درصد کاهش يافته است. حمايت مستقل‌ها نيز از توافق از 31 به 20 درصد کاهش داشته است.
ايران و قدرت هاي جهاني پس از نزديک به 2 سال مذاکره، 23 تيرماه به جمع‌بندي درباره مذاکرات هسته‌اي دست يافتند. حاميان برجام در آمريکا بر اين باورند که اين توافق مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي خواهد شد. رژيم بازرسي‌ها از تاسيسات ايران و محدوديت‌هاي اعمال شده بر ظرفيت غني سازي اورانيوم، مهمترين استدلال حاميان برجام به شمار مي رود. از سوي ديگر منتقدان خواستار بازگشت به ميز مذاکره و اعمال تحريم‌هاي شديدتر عليه تهران هستند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
-مطالب- , سیاسی ,  ,